Europos Sаjungos plėtros forumas Paryžiuje

shutterstock_183122405

Spalio 24 d. asociacijos „Linava“ transporto politikos ir informacijos sekretorius Algirdas BARANAUSKAS dalyvavo Paryžiuje IRU surengtame Europos Sаjungos plėtros forume.

Jame buvo išsamiai pristatytos artėjančios Europos Sаjungos plėtros galimybės bei tarptautinės kompanijos „Vialtis“ kelių transporto verslo patirtis ir veikla. ši kompanija turi daugiau kaip 20 metų PVM grаžinimo patirtį, taip pat patirtį platinti kuro pripylimo, kelių rinkliavų korteles ir teikti kitas paslaugas vežėjams. Kaip sakė iš forumo grįžęs asociacijos „Linava“ transporto politikos ir informacijos sekretorius A. Baranauskas, forumas ir šios kompanijos patirtis Lietuvos vežėjams yra naudinga bei įdomi. „Europos Sаjungos plėtra siūlo daugiau galimybių naujoms paslaugoms teikti ir jas turi išnaudoti kiekviena Europos Sаjungos šalis kandidatė“, – pabrėžė A. Baranauskas.

Forume konstatuota, kad kelių transporto srityje Europos Sаjungos plėtra lems svarbius pokyčius visoms 10 šalių kandidačių. Remiantis IRU skaičiavimu, šiuo metu tarptautiniame kelių transporto sektoriuje 10 Europos Sаjungos šalių kandidačių (žr. pav.) dirba per 120 000 krovininių transporto priemonių ir 15 000 autobusų. Iš jų – 12 707 Lietuvoje, 5 455 Latvijoje, 5 600 Vengrijoje, 4 600 Estijoje, 19 428 čekijoje, 357 Kipre, 17 703 Slovėnijoje, 19 030 Slovakijoje, 27 854 Lenkijoje.

PVM grаžinimas iš Rytų ir Vakarų Europos šalių yra vienas iš svarbesnių pokyčių plečiantis Europos Sаjungai. Pagrindinis šio proceso privalumas – daugiau Vakarų Europos šalių grаžins PVM. šis mokestis bus grаžinamas visose 10 ES šalių kandidačių.

Išsiplėtus Europos Sаjungai, sumažėjusi biurokratija lems mažesnius mokesčių inspekcijos reikalavimus. Pavyzdžiui, Austrijoje nebus reikalaujama kai kurių dokumentų vertimo į anglų kalbа, Liuksemburge atsiras galimybė susigrаžinti PVM kiekvienа ketvirtį, o Belgijoje bei Olandijoje nebus reikalaujama apibrėžti kompanijos statuso.

Europos Sаjungos plėtra taip pat suteiks galimybes nuo kitų metų gegužės 1 d. susigrаžinti PVM iš šių Vakarų Europos šalių:



  • Vokietijos (16 proc. grаžintino PVM už benzinа ir tepalus);


  • Italijos (20 proc. grаžintino PVM už benzinа, rinkliavas ir tepalus). šiuo metu rinka atvira tik Vengrijos vežėjams;


  • Ispanijos (16 proc. grаžintino PVM už benzinа, rinkliavas ir tepalus). šiuo metu rinka atvira Slovėnijos ir Vengrijos vežėjams;


  • Portugalijos (19 proc. grаžintino PVM už benzinа, kelių mokesčius, tepalus ir remonto išlaidas).



Taip pat bus sudaryta galimybė susigrаžinti PVM iš Rytų Europos šalių. šio proceso pradžia – 2004 m. gegužės 1 d. Tačiau, priklausomai nuo kiekvienos šalies mokesčių inspekcijos, tai gali užtrukti nuo 6 iki 18 mėn.

šaltinis: Kelių transportas

ir ES plėtra, IRU-2003

Algimanto BRAZAIčIO nuotr.



p. Valdui Giliui

Asociacijos „Linava“ generaliniam sekretoriui

AD/G38774/GWR ženeva, 2003 m. spalio 23 d.

Pastovūs Lietuvoje registruotų transporto priemonių,

naudojančių TIR knygeles, patikrinimai

Gerb. p. V. Gily,

Kreipiuosi į Jus dėl Jūsų 2003 m. rugsėjo 1 d. laiško paminėta tema ir Jūsų rūpesčių dėl Lenkijoje atliekamų muitinės procedūrų, kai Lietuvos vilkikai, gabenantys prekes su TIR knygelėmis, kerta sienа Swiecko muitinėje.

Kaip jau žinote, Gordonas Wrightas, TIR rizikos valdymo skyriaus vadovas, parašė raštа Lenkijos muitininkams, norėdamas išsiaiškinti problemas, kurias Jūs kėlėte savo laiške. Jau gavome ir Jums pridedame atsakymа iš Lenkijos finansų ministerijos Muitinės politikos departamento.

Atsakyme rašoma, kad Lenkijos finansų ministerija priminė Swiecko muitinei TIR konvencijos 5 ir 23 straipsnių nuostatas: transporto priemonių, gabenančių krovinius su TIR knygelėmis ir važiuojančių tranzitu, kontrolė gali būti taikoma tik išimtinais atvejais, ypač tuomet, kai įtariamas pažeidimas.

Lenkijos muitinė (per Lenkijos finansų ministerijа) pranešė: 2003 metais 63 881 Lietuvos vilkikas, gabenantis krovinius su TIR knygelėmis, kirto sienа Swiecke. 136 (2 proc.) buvo patikrinti, iš jų 53 (0,08 proc.) reikėjo iškrauti prekes. Todėl Lenkijos finansų ministerija teigia, kad Lietuvos vilkikai, gabenantys prekes su TIR knygelėmis, yra planingai tikrinami ir šis nusiskundimas neturi pagrindo.

Gordonas WRIGTAS

TIR rizikos valdymo skyriaus vadovas

Palikite komentarą